La peixera

Una altra de les dinàmiques grupals que hem conegut durant l'assignatura és la peixera. Aquesta és molt pareguda als grups d'experts. Consisteix en que cada grup dels que s'havien format a la primera sessió amb la dinàmica de la diana, li ha tocat un tipus d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE). 
Les categoríes que s'han repartit han estat les següents:
  • Alumnes amb dificultat d'aprenentatge (DEA).
  • Alumnes amb discapacitat visual.
  • Alumnes amb discapacitat motòrica.
  • Alumnes amb discapacitat auditiva.
  • Alumnes amb discapacitat intel·lectual.
  • Alumnes amb TDAH.
  • Alumnes amb TEA.
  • Alumnes amb altes capacitats.
  • Alumnes hospitalitzats.
  • Alumnes amb transtorns de conducta.
A la pàgina de continguts podreu trobar una breu explicació de les característiques de cada un d'aquests alumnes. Al meu grup en concret ens va tocar els alunes amb altes capacitats. 
La primera tasca que hem fet ha estat un mapa conceptual de la lectura del nostre tema i desprès hem llevat algunes paraules d'aquest mapa conceptual. D'aquesta manera, a les següents classes anirem exposant als nostres companys la necessitat que ens ha tocat amb el mapa conceptual buit i ells hauran d'anar emplenant el seu mapa amb el que nosaltres expliquem.
Crec que és una manera en que els alumnes participin activament en el seu aprenentatge i a la vegada, intentin preparar bé allò que han d'explicar perquè els altres companys ho entenguin.

Comentarios