Diana


Avui m'agradaria presentar-vos una dinàmica que hem utilitzat a una classe a la Universitat per conèixer als membres del grup de treball amb el que farem feina. Aquesta dinamica és molt útil quan els components d'un grup no es coneixen, com era el nostre cas. Com podeu observar a la imatge que apareix més abaix, cada grup ha de tenir un paper amb una diana dividida en quatre espais. Cada un d'aquests espais serà per un membre del grup i a cada un dels espais dins de la diana haurà d'escriure un punt fort, un punt fluix i una afició.

Per fer aquesta dinàmica, la diana ha de rotar per tots els membres del grup cada cop que s'escriu a un espai, és a dir, el primer membre del grup escriu la seva afició, després l'escriu el segon membre, i així successivament. Finalment s'ha de pensar quin nom es posarà al grup, per poder ser identificat com a grup.

Amb aquesta activitat ens ha ajudat molt a conèixer a totes les persones que formarem el grup per a l'assignatura, ja que, com he esmentat anteriorment, la majoria de nosaltres no ens coneixíem. Ens ha ajudat per començar a tenir un primer contacte amb els companys i per començar a xerrar de diferents aspectes sobre nosaltres i sobre el que esperem de l'assignatura. Crec que és un recurs que pot anar molt bé en el moment de crear els grups a l'aula per fer diferents treballs o pel primer contacte dels membres del treball cooperatiu. A una aula hi pot haver alumnes que es coneixen molt bé, però a la vegada, hi ha alumnes que mai han xerrat entre ells o que quasi no coneixen res de la vida privada de l'altre i aquesta diana ajuda a conèixer aquests aspectes.




Comentarios