DEAS

Avui vos parlaré dels alumnes amb dificultats específiques en l'aprenentatge, i per començar ho faré a través d'una definició d'aquest alumnat que ens fa Rigo (2002):

Però, què dir dels subjectes que hi veuen bé, escolten bé, controlen els seus moviments, tenen una intel·ligència normal o superior a la normal i tenen un desenvolupament emocional no patològic. Però, no obstant això, fracassen en els aprenentatges escolars (lectura, escriptura i/o matemàtiques), sense que hi hagi factors instruccionals o de deprivació cultural que per si sols puguin explicar dit fracàs?
Aquí si que hi ha discrepància i paradoxa, doncs el que trobam no és el que esperàvem trobar. Aquests alumnes que no aprenen, quan el deduïble era que ho fessin sense especials problemes, són els que ens plantegen veritables reptes intel·lectuals.

Quins són alguns dels transtorn d'aprenentatge?

  • Dislèxia.
  • Discalcúlia.
  • Disortografia.
  • Disgrafia.

Al següent enllaç teniu un document on podeu trobar tota la informació de la que vos he parlat a aquesta entrada.




Comentarios