TEA (Transtorn de l'Espectre Autista)

Avui parlarem dels alumnes TEA, és a dir, del transtorn de l'Espectre Autista.

Tal com hem pogut llegir en els apunts de l'assignatura i com podeu trobar al seu document, aquests alumnes tenen unes característiques determinades:


Les persones amb TEA presenten un trastorn de la comunicació i de la relació amb l’entorn que inclou comportaments estereotipats i obsessius. Aquestes persones tenen dificultats per connectar-se amb la realitat i per relacionar-se amb els altres i amb si mateixos; això fa que tot el seu desenvolupament, tant en l'àmbit emocional com en el cognitiu, en resulti afectat.


Les dificultats per entendre les exigències de l’entorn i per comunicar-se els produeix angoixa, malestar i dificultats d’aprenentatge. La comprensió de l'alumnat amb TEA és difícil per l'anormalitat de les seves conductes i per les angoixes que desvetlla als educadors. En la mesura que siguem capaços de comprendre què és el que els causa problemes, tractar de veure el món com ells ho fan, serem capaços d’ajudar-los a eliminar els obstacles (les barreres cognitives i emocionals).

A les pràctiques que estic realitzant actualment, les pràctiques de menció, tenim un alumne TEA molt afectat a una de les classes de quatre anys. M'he pogut adonar de la dificultat que té treballar amb aquests alumnes si no estàs preparat ni informat de com fer-ho. A més, aquest alumne no té cap tipus de comunicació amb les persones, ni és capaç de mantenir la mirada ni l'atenció en cap cosa. En un cas com aquest crec que és important trobar a l'alumne una aula específica, com poden ser les aules UEECO, per estar amb professionals que saben com treballar amb ell, inclós a un centre específic com és Gaspar Hauser.

A continuació teniu un vídeo sobre na Maria i la família que ens conta com s'organitzen des que varen descobrir el que li passava.


Comentarios